• Circulus vitiosus

    Faptele din credinţă întăresc credinţa. Credinţa produce fapte.
  • Sfat

    De aceea, cel căruia i se pare că stă neclintit să ia seama să nu cadă.

    (Întîia Epist. către Cor. a Sf. Ap. Pavel - Cap. 10)

  • singurătate

    "dacă apropierea vă e departe,atunci depărtarea vă este deja printre stele." (R.M.Rilke)
  • leagăn

    Căci ce milă e aceea care nu ia în braţe pentru a legăna? (Exupery)
  • amprente

  • degete

  • Categorii

  • urme pe frunte şi-n palmă

  • RSS De prin lume adunate

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.
  • August 2008
    L M M M V S D
    « Iul   Sep »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

nu te teme…


   „Nu te teme, copilule, fiecare noapte vine cu lampa ei!”

   E ora 04.05. Primesc ca o binecuvântare nopţile în care nu pot să dorm… Recitesc fraza asta de o oră; nu pot să continuu lectura. Ochii s-au împleticit în mâlul transparent-ceţoso-lacrimal. Tainică clătire (clătinare?) a ochilor…

      Nu sunt curat, ăsta e adevărul, nu sunt curat nici în faţa oamenilor, nici în faţa Lui Dumnezeu. Nici în faţa mamei mele. Ultima oară când am văzut-o eram în gară, lângă fântâna aceea pe care se zice că a săpat-o unul, Rogoz, neam de departe cu noi. Era nebun, striga „Cuza” în biserică, a şi murit aruncându-se din clopotniţă în ziua de Sfîntă Maria Mică. Îmi era sete, mama a zis să rabd, că fântâna nu mai e curată. Nici de departe nu a adus vorba despre fratele meu Pătru. Eu totuşi ştiam că amândoi doar la el ne gândim, din cauza lui mă simţeam ca un câine prins de hingheri. Era în plină amiază şi totuşi cerul mi se păruse negru ca cerneala. Am avut noroc, trenul nu întârzia, m-am grăbit să mă agăţ de scara unui vagon: „sărut mâna, mamă, i-am strigat, am să-ţi trimit ochelari…”. Ea se uita la mine cu milă şi dragoste, nici nu auzea ce-i spuneam, îşi lega broboada neagră, privindu-mă cu ochii ei de icoană afumată. Am tăcut şi eu – se făcuse o linişte mare şi rotundă în jurul nostru: nu mai eram agăţat de scara unui vagon, nici locomotiva nu fluiera, în lume rămăseserăm doar noi doi şi, între noi, dureroasa mea copilărie, câţiva salcâmi scrofuloşi şi fîntîna aceea uitată de Dumnezeu şi de oameni. Atunci, în fărâma de clipă în care încremeniseră şi peisajul şi zgomotele lumii, ca din fundul unei peşteri tainice, am auzit clar aceste nemaipomenite vorbe pe care mama mi le-a spus fără să-şi mişte buzele, aproape în şoaptă: „Nu te teme, copilule, fiecare noapte vine cu lampa ei!”.

(Lupul şi catedrala – I.D. Sîrbu)

   Ceva din fiinţa mea se rupe definitiv; aud cum trosneşte greu, ca un trunchi de stejar secular. Mă întreb: cum să îndrăzneşti tu, drosophilă melanogaster, să mai scrii şi un singur cuvânt (pentru cine? pentru ce?) după ce ai descoperit un Sîrbu – uneori tăios, limpede şi lucid până în măduva raţiunii, alteori ţinând cădelniţa în mâna dreaptă şi uitând de condei…?!

6 răspunsuri

  1. frumos fragment. si la fel de frumos felul in care ‘drosophila melanogaster’ a pus in lumina scrierea lui i.d.sarbu.
    pentru cine? pentru toti ceilalti… 🙂

  2. iti multumesc… ce pot sa-ti fac altceva?! mereu vii pe aci cu cate o lauda!

  3. dar mai zic, fara urma de fatarnicie, ca daca veti gasi ceva frumos aici, nu-i de la mine si nu mie sa-mi multumiti…
    imi amintesc ca acum multa vreme imi veni un gand frumos (cam putine ele, de aia le si adun) – de (foarte) curand am si descoperit ca Simone de Beauvoir, careia nu i-am putut afla nimic de admirat, iar ideile sale imi provoaca o semnificativa greata, zise aproximativ acelasi lucru pe care il gandii eu: „Suntem cu totii niste unelte in mainile Lui Dumnezeu.”

    Eu spun cam asa:
    Da, asta ne e destinul pe pamant – sa fim unelte simple din epoca fierului in mana Lui, rostul il da Creatorul fiecaruia, iar noi nu trebuie sa facem altceva decat sa nu ruginim si ne pastram curati; de restul se ingrijeste El…

  4. Daca tot esti la id sarbu eu tI -am scris un mail la care nu am primit raspuns ,Il astept numai daca si tu il vrei,, daca nu ,nu ma voi supara imi acccept conditia , starea mea ,mai ales datorita varstei.

  5. nu l-am primit.

  6. Fain.. pacat ca te-ai retras.

    Cele bune.

Lasă un răspuns

