• Circulus vitiosus

    Faptele din credinţă întăresc credinţa. Credinţa produce fapte.
  • Sfat

    De aceea, cel căruia i se pare că stă neclintit să ia seama să nu cadă.

    (Întîia Epist. către Cor. a Sf. Ap. Pavel - Cap. 10)

  • singurătate

    "dacă apropierea vă e departe,atunci depărtarea vă este deja printre stele." (R.M.Rilke)
  • leagăn

    Căci ce milă e aceea care nu ia în braţe pentru a legăna? (Exupery)
  • amprente

  • degete

  • Categorii

  • urme pe frunte şi-n palmă

  • RSS De prin lume adunate

    • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.
  • Decembrie 2007
    L M M M V S D
    « Noi   Ian »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  

Pierre de Ronsard


Şi-am legat cu firul roşu mîna ta
Şi speram să ne unească-un fir de aţă;
De ce oare i-ai dat inimii povaţă
Să rămână nelegată de a mea?

Iată, doamnă, că mi-e scris a mă vedea
Eu captiv, de parcă soarta mă învaţă
Că iubirea nu ne-adună faţă-n faţă,
Ci că eu sunt un legat de urma ta.

Şi îmi vine să mă rog de-un vrăjitor,
Poate el îţi va aprinde-n suflet dor –
Două inimi dintr-o rană sîngerînd…

Însă, vai! Sunt luminat de-un ultim gând:
Când nici tânăr nu mai sunt, şi nici bogat,
N-am nici versul vrăjitor cu-adevărat.

7 răspunsuri

  1. Iar fata aceea, iata,
    Se uita la mine cu sufletul…
    Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.

    O cafea neagra voi servi, totusi.
    Din mana ta.
    Imi place ca tu stii s-o faci
    Amara.
    Marin Sorescu

  2. Si Pierre ti-ar raspunde : http://poesie.webnet.fr/poemes/France/ronsard/12.html 😉

    Non ti piace? E, alora, ascolta, da Guido:
    http://www.rossettiarchive.org/docs/pq4213.a2p6.rad.html#p100

    Sau de la mine : http://deroude.wordpress.com/2007/12/02/razboiul-versul-al-treilea/
    Dar asta vine cu un truc: trebuie acompaniata cu o anumita muzica – anume cea cuprinsa in acrostih. 😉 (i love these tricks 😀 )

  3. ce facusi domne ca ai intrat la spamuri? te-am scos cu greu de acolo… 🙂 multam de linkuri, deroudule

  4. http://deroude.wordpress.com/2007/12/02/razboiul-versul-al-treilea/ intr-adevar aici sade o minunata poezie la care am rosit teribil citind-o… 😀
    de ce? pentru ca m-am regasit in ea pana si-n virgule… o fi rau? Nu stiu, dar urlu si tip si vreau sa stie tot poporul, eu nu ma cunosc si recunosc cu domnul asta rau care isi zice DEROUDE :))
    te invidiez! cum stii tu sa faci sa ti se ierte toate pacatili…
    ah, si nici nu-mi vine sa mai zic (ca poate ti se urca vinul asta de multumiri in varful destelor cu care tastezi!) ca aici m-ai blocat pur si simplu „Scantei de gheata/ Aureoleaza parul ei”… m-ai vazut azi plina de zapada si cazand cu mandrie la patinoar??

  5. Grazie…

    Imi imaginez k ai dedus aria (si mai ales opera 😉 ) din acrostih. Dar (hihi >:) ) mai e un mesaj ascuns …

  6. eu nu strivesc corola de minuni a lumii… a muzicii 🙂

  7. Trestie, usor cu Deroude. Arata-i subtil vitriolul din inelu-ti cu smaragd si abia apoi da-i crezare. (aduc eu vitriol daca n-ai 🙂 ).

    M e+, .. si mie imi place aici…
    E cald, e frumos. Si atata lumina incat
    Creste iarba.

Lasă un răspuns

